Maret 04, 2011

Ketika Resah

Resah..
Entah mengapa, hati ini terasa resah dan tak tenang. Ada sebentuk rasa yang terasa ingin aku ungkapkan tapi aku tak tau itu apa.


Allah, tolonglah aku. Jauhkan dan hindarkan aku dari was-was dan buruk sangka. Jauhkan dan hindarkan aku dari resah dan gundah gulana. Jauhkan dan hindarkan aku dari segala godaan syaitan yang terkutuk, yang sengaja mengajak-ajak aku tuk berbuat dosa dan salah.

Ampuni semua dosa, salah dan khilafku ya Allah...

Engkau Yang Menguasai hati tiap-tiap yang bernyawa. Tolong aku ya Robbi... Berilah aku ketenangan hati dan pikiran. Hilangkanlah semua penyakit hati yang ada dalam diriku, sombong - iri - dengki - riya' - ujub - takabur.

Engkau Yang Maha Mengetahui apa yang terlahir dan apa-apa yang tersembunyi. Tolong aku ya Illahi... Hilangkanlah apa-apa yang tersembunyi yang aku pun tak kuasa tuk mengenalinya.

Teguhkanlah Iman Islam ku ya Robb... Teguhkanlah aku untuk selalu berada di jalan MU yang lurus dan benar. Kuatkanlah aku untuk selalu dapat menjaga amanah, amanahMu ya Allah, amanah orang-orang yang mempecayaiku...

Allah...aku berserah diri hanya padaMU. Memohon ampunan hanya padaMu. Memohon pertolongan hanya padaMu. Memohon segalanya... hanya padaMu...
Seluruh ibadahku, hidupku dan matiku semua untuk MU ya Robbi...

Tuntun aku dalam rahmahMu, dekap aku dalam pelukanMu ya Allah...

Sumber :



Tidak ada komentar:

Posting Komentar

your Comment??